Nazadnje smo pisali o...

Jana Jan

Vinjete za leto 2016 smo morali že kupiti, sedaj pa se nam pojavlja vprašanje ali gre to v strošek, ali je nakup vinjete davčno priznan strošek, ali se povračilo stroškov nakupa vinjete delavcu šteje kot boniteta, ali lahko odbijam DDV od nakupa vinjete….

Jana Jan

Do 31.3. morate tudi normiranci oddati davčni obračun. V kolikor evidence knjigovodskih listin vodite sami, lahko sami pripravite tudi davčni obračun. Davčni obračun je potrebno oddati v elektronski obliki, preko portala eDavki, kjer je na voljo program Silvester Fineus.

Jana Jan

Ni enotnega recepta, kako postati dober podjetnik. Vsekakor pa imate vse možnosti postati podjetnik, če imate vsaj nekaj lastnosti, naštetih v nadaljevanju:

Jana Jan

Vedno več podjetij se sooča z težavami, ko za svoje opravljene storitve ali dobavljeno blago ne dobijo plačila. Prvi korak je seveda opomin. Če ta ne zaleže, se je potrebno poslužiti postopka izvršbe. Izvršbo na podlagi verodostojne listine se vloži preko portala e-sodstvo. Za to vam ni  potrebno najeti nobenega strokovnjaka, ampak to lahko opravite kar sami. Če tega še niste počeli, vam lahko povem, da postopek ni zahteven in se ga lahko naučite tudi sami. Celoten postopek podaje izvršbe na podlagi verodostojne listine na portalu e-sodstvo si lahko ogledate tudi v tem video priročniku.

V tem prispevku pa vam bom predstavila 4možne  scenarije, ko ste predlog za izvršbo zoper podjetje XY že vložili in vam je bil s strani sodišča tudi že vročen sklep o izvršbi, potem pa se zgodi naslednje:

Jana Jan

Veliko ljudi razmišlja, da bi pustili svojo redno službo in odprli lastno podjetje. Vendar hipna odločitev čez noč ni dobra. Veliko uspešnih podjetnikov je, preden  so pustili svojo redno službo, podjetniško idejo najprej preverilo. To pomeni, da so se poleg svoje redne službe vzporedno ukvarjali tudi z razvojem svoje podjetniške ideje ter jo počasi testirali na trgu. Če se tudi vam že več časa podi po glavi kakšna dobra podjetniška ideja, pa ne veste, kako bi jo realizirali, je tu nekaj nasvetov, kako se zadeve lotiti.

Jana Jan

Kolegica se je name obrnila za  pomoč, glede količine dopusta, ki ji pripada. S 1.10. je namreč sklenila delovno razmerje za obdobje 7-ih mesecev. Delovna obveznost je razporejena na 5 delovnih dni.

Jana Jan

Gregor sprašuje: Sem normiranec in nisem zavezanec za DDV, niti atipični. Ponujam storitve drugim fizičnim osebam iz EU. Do sedaj sem dobil informacijo, da bi se moral registrirati kot atipični zavezanec za DDV za izdajanje računov fizičnim osebam v EU izven Slovenije. Ali to drži?

Jana Jan

Zadnjič me je prijateljica, ki ima svoj s.p. vprašala: »Kaj pa, če bi kar sama vodila enostavno knjigovodstvo? Ali je to zelo zahtevno? S tem bi mesečno prihranila vsaj za 60 € za stroške računovodstva.« Po mojem mnenju se tega lahko nauči res vsak. Dobro je sicer, da se predhodno o tem s kom posvetujete ali se udeležite kakšnega kratkega izobraževanja, ker boste tako hitreje prišli do potrebnega znanja.

Natalija Kunstek

Pred časom je prišla stranka po nasvet ali se ji splača ustanoviti popoldanski s.p. Stranka je že zaposlena (40 ur tedensko) – to pomeni, da izpolnjuje pogoj, da lahko odpre popoldanski s.p. Opravljala bi storitve prevajanja, lektoriranja in inštruiranja. Mesečno prejema dohodke iz zaposlitve v višini 1.500 € bruto. Načrtuje, da bi na letni ravni ustvarila 5.000 € prihodkov.

Jana Jan

Podjetništvo ni samo dobra poslovna ideja, ampak tudi vrsta znanj in veščin, ki jih moramo pri tem obvladati. Zato se podjetniki stalno učimo. Imate tudi vi dobro poslovno idejo in razmišljate o podjetniški poti, pa ne veste kje začeti? Ste že podjetnik pa ugotavljate, da vam nekaj manjka? No, za vas sem pripravila nekaj idej za pridobitev novih znanj, katera vam bodo v novem letu gotovo prišla prav. Pa še praznične popuste lahko sedaj izkoristite!

Natalija Kunstek

Vsako leto se ob tem času ukvarjamo z istim problemom: darila za novo leto zaposlenim, darila njihovim otrokom, darila poslovnim partnerjem, pogostitev itd. Do kakšne višine so taka obdarovanja neobdavčena? So ti stroški davčno priznani ali ne? Lahko odbijamo DDV ali ne? V tem prispevku vam bom obrazložila vsa pomembna dejstva, ki jih morate upoštevati pri davčni obravnavi novoletnih poslovnih daril.

Jana Jan

Od 2. 1. 2016 bo davčno potrjevanje računov obvezno za vse, ki poslujete z gotovino. So seveda tudi določene izjeme, o katerih ne bom govorila v tem prispevku, lahko pa si o tem več preberete v dokumentu, ki ga je izdal FURS - Zavezanec za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov . V tem prispevku se bom osredotočila na tiste, ki ste zavezanci za davčno potrjevanje računov in boste za izdajo gotovinskih računov uporabljali Mini blagajno.

Jana Jan

»Delodajalec me bo zaposlil, vendar samo, če odprem s.p.«. Morda ste bili tudi sami že v podobni situaciji. Ali pa ste na strani delodajalca, ki bi zaradi racionalizacije svojega poslovanja želeli na tak način pridobiti nove sodelavce.

Dejstvo je, da se je obseg »zaposlitev« preko s.p.-ja, deloma tudi zaradi povečane davčne obremenitve podjemnega in avtorskega dela, v zadnjem času bistveno povečal. Inšpektorji za delo ter FURS izvajajo na tem področju, kot lahko zasledimo tudi v medijih (nazadnje velik nadzor medijskih hiš v Sloveniji), poostren nadzor. Zato je dobro, da poznamo pravila, kdaj je »delo preko s.p.« za enega samega naročnika (delodajalca) zakonito in se tako izognemo globam.

Maja Dolinar Dubokovič

Povračilo stroškov za prehrano med delom in prevoz na delo delavcu pripada in, če mu jih ne boste pravilno obračunali in izplačali vas lahko toži. Zato vam predlagam, da najprej preverite katera kolektivna pogodba se uporablja za vaše podjetje. Nato v tej pogodbi preverite, v kakšni višini ste dolžni izplačati povračila stroškov za prehrano med delom ter prevoz na delo in z dela vašim zaposlenim – nekatere kolektivne pogodbe imajo določilo, da je delodajalec dolžan izplačati delavcem povračila stroškov v višini, ki jo določa davčna uredba, to je Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja. Lahko pa kolektivna pogodba določa tudi kakšno drugo višino potnih stroškov.

Maja Dolinar Dubokovič

Višina povračil potnih stroškov se določi s kolektivnimi pogodbami dejavnosti, z internimi akti podjetja in s pomočjo Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja. Poleg same višine pa moramo vedeti tudi, kako določimo časovno obdobje trajanja službene poti ter kdaj in kako obračunati kilometrino. Ker ni univerzalnega pravila za to predlagam, da pred samim obračunom to dobro preverite. 

V naslednjem videu si poglejte, kako je podjetje obračunalo potne stroške Mitji, ki je šel na seminar:

Zlatka Ilešič

Pred časom je bil na obisku bratranec in mi je pokazal plačilno listo za mesec maj. »Tole niso prav obračunali. Zakaj imam dve različni urni postavki, če sem bil na bolniški?«

Seveda sva plačilno listo pregledala in obračun je bil pravilen. Vendar je bila sredi meseca bolniška obračunana v breme Zavoda za zdravstveno zavarovanje (ZZZS), saj je bil odsoten več kot 30 dni. Do 30 dni se bolniška namreč obračuna v breme delodajalca, v primeru odsotnosti nad 30 dni pa se bolniška obračuna v breme ZZZS in posledično se urna postavka obračuna na drugačen način, kar bo prikazano tudi v nadaljevanju.

Marija Tomc Muc

Podjetnik se mora že ob ustanovitvi podjetja odločiti ali bo normiranec 1 ali »navaden s.p.« 2 in takrat se sprašuje, kaj bi bilo z vidika obdavčitve zanj ugodneje. Obstoječi podjetniki pa se o tem običajno sprašujejo ob zaključku davčnega leta, torej takrat, ko morajo oddati Obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti. Takrat namreč lahko FURS-u sporočijo spremembo načina ugotavljanja davčne osnove oziroma ali bodo normiranci ali ne.

Marija Tomc Muc

Matic in Jan končujeta študij računalništva. V času študija sta preko študentskega servisa sodelovala z več podjetji in pridobila številne izkušnje na področju računalniških aplikacij. Razvila sta tudi svojo aplikacijo, ki bi jo želela tržiti preko spleta, tako doma kot v tujini.

Njuni študentski dnevi se počasi iztekajo in rada bi se podala na samostojno podjetniško pot. Pri brskanju za informacijami na spletu se jima odpira vrsta vprašanj, na katera morata odgovoriti pred samo registracijo podjetja.

Jana Jan

Zadnjič me je prijatelj prosil za nasvet, kako naj izdaja račune tujcem. Razvil je namreč spletno aplikacijo, ki jo prodaja predvsem tujcem. Ker pa je šele na začetku svoje podjetniške poti, je trenutno mali davčni zavezanec, kar pomeni, da ne obračunava DDV-ja. Na računih, ki jih izdaja slovenskim kupcem ve, da DDV ne sme obračunati. Kako pa mora ravnati v primeru, ko račun izdaja tujemu kupcu?

Jana Jan

Ne glede na to kakšno davčno blagajno boste s 2.1.2016 pričeli uporabljati, boste morali za delovanje svoje davčne blagajne pridobiti namensko digitalno potrdilo na Fursu.

Vlogo za pridobitev namenskega digitalnega potrdila boste lahko od 15.11.2015 oddali preko sistema eDavki. Tisti, ki pa sistema ne uporabljate, pa boste morali za to pooblastiti koga drugega (npr. računovodski servis).

Manca Korelc

Facebook podjetjem pomaga pri prepoznavnosti blagovne znamke, izobraževanju svojih sledilcev in tudi pospeševanju prodaje. Da smo kar najuspešnejši pri komunikaciji na najbolj priljubljenem družabnem omrežju, nam je v veliko pomoč komunikacijski načrt. Ta nam pomaga v vsakem trenutku vedeti, kdo je odgovoren za vsebino, kateri tip objave je na vrsti in kaj želimo pravzaprav doseči. Kako se lotimo načrta za objave na Facebooku?

Maja Novak

Pred nekaj dnevi me je po telefonu poklicala gospa, ki jo je eden od mojih blogov, objavljenih na osebnem Linkedin profilu, tako vznemiril, da se je odločila, da želi poslovno sodelovati z menoj. ''Ko sem brala, sem imela občutek, da se pogovarjate z menoj! To je tisto, kar sem morala slišati,'' je vzklikala preko telefona.  

Jana Jan

S 1. 1 .2016 ne bo več možno čakati v vrsti pred prijavno/odjavnim okencem Zavoda za zdravstveno zavarovanje, če bomo hoteli oddati prijavo v obvezno socialno zavarovanje, ampak bo to možno samo še v elektronski obliki, preko portala e-Vem.

Marija Tomc Muc

Petra je samostojni podjetnik, ki se ukvarja z inštrukcijami. Je mali davčni zavezanec, kar pomeni, da ni identificirana za DDV. Sedaj pa razmišlja, ali bi se ji splačalo postati zavezanec za DDV.

Jana Jan

Podjetnik je tako obremenjen z opravljanjem svoje osnovne dejavnosti, da mu za pridobivanje poslovnih veščin enostavno zmanjka časa. To še ne pomeni, da se popolnoma nič ne izobražuje. Izobražuje se takrat, ko mora rešiti določen problem. Oziroma drugače povedano, ne izobražuje se na zalogo, ampak v trenutku potrebe. In v tem jaz osebno ne vidim nič slabega.

Jana Jan

Vprašanje, katerega si tako zaposleni, kot delodajalci zelo pogosto postavljajo. Na kaj morate biti tu pozorni, da bo z davčnega in poslovnega vidika najbolj ugodno.

Da bi se lahko zaposleni pravilno odločil pri izbiri med službenim vozilom ali povračilom kilometrine za uporabo lastnega vozila v službene namene, je potrebno upoštevati naslednje dejavnike: vrednost osebnega vozila, število prevoženih kilometrov in višino ostalih stroškov, kot so zavarovanje, stroški vzdrževanja itd.

Jana Jan

Že na vsakem koraku nas bombardirajo z informacijami o prihajajočih davčnih blagajnah: kdo jih bo moral imeti, kaj sodi pod gotovinska plačila, ali plačilo preko PayPala šteje za gotovinsko plačilo in podobno. Meni pa se je pojavilo drugo vprašanje Kaj vse bo potrebno storiti, preveriti pred uvedbo davčnih blagajn?

Jana Jan

Zgodovinsko gledano je podjetništvo ena najstarejših dejavnosti. Skozi čas so se oblike podjetništva seveda spreminjale. In prav tako je ena velika prelomnica v razvoju podjetništva prav gotovo velik razmah interneta. Internet je prisoten v vseh porah podjetništva in od nas zahteva, da smo vsak dan bolj hitri in vsak dan bolj inovativni. Tudi podjetnikov je vsak dan več in geografske meje našega delovanja so se spremenile. Prav zaradi tega se mora miselnost podjetnika spremeniti. Če se je podjetnik včasih posvečal samo svoji osnovni dejavnosti, na primer mizarstvu, mora danes vedeti veliko več, tudi o samem poslovanju, trženju itd., če želi biti hiter in konkurenčen. In to lahko pridobi samo s stalnim pridobivanjem novih znanj, informacij, rešitev.

Tudi ekipa Nede se s podjetništvom ukvarja že več kot 25 let. Vsakodnevno se spopadamo z novimi izzivi, kar od nas zahteva stalno iskanje novih znanj, informacij, rešitev. In to nam, kot verjetno tudi vam, vzame kar precej časa. Da bi rešili ta problem, smo razvili portal Neda, ki omogoča vsem podjetnikom, da hitro in enostavno pridete do potrebnih informacij v trenutku, ko to potrebujete in vam ni potrebno čakati na seminar, zgubljati časa z iskanjem informacij po spletu in podobno. Kajti za to enostavno ni časa!