Kako pripravimo dober načrt za komunikacijo na Facebooku?

Avtor

Manca Korelc , mag. posl. ved

Facebook podjetjem pomaga pri prepoznavnosti blagovne znamke, izobraževanju svojih sledilcev in tudi pospeševanju prodaje. Da smo kar najuspešnejši pri komunikaciji na najbolj priljubljenem družabnem omrežju, nam je v veliko pomoč komunikacijski načrt. Ta nam pomaga v vsakem trenutku vedeti, kdo je odgovoren za vsebino, kateri tip objave je na vrsti in kaj želimo pravzaprav doseči. Kako se lotimo načrta za objave na Facebooku?

1. Določite svoje cilje

Če boste razumeli, kaj želite doseči pri svojih sledilcih, bo priprava vsebinskega in terminskega načrta veliko lažja.

Kaj lahko merimo na Facebooku?

  • če želimo povečati obisk spletne strani/trgovine, potem merimo unikatne obiskovalce s Facebook strani;
  • če bi radi povečali število sledilcev, so za nas pomembni novi sledilci in tisti, ki se prijavijo obvestila o naših Facebook dogodkih;
  • če bi radi ustvarjali interakcijo med vami in sledilci, merite število in tip komentarjev;
  • če vas zanima prodaja (kar je običajno ultimativni namen), spremljajte strošek na posamezno potencialno stranko.

2. Izboljšajte informacije na Facebook strani

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da morate kot podjetje komunicirati s Facebook stranjo, ne profilom. Če še vedno kršite to pravilo, naj vas spodbudim, da lahko z migracijo spremenite Facebook profil v stran, pri čemer Facebook prijatelje spremenite v sledilce (sledite navodilom za migracijo >>).

Če že imate Facebook stran, poskrbite, da bo vsebovala čim več informacij o vaših produktih ali storitvah. Uporabite fotografije vrhunske kakovosti, ki bodo to v očeh sledilcev zrcalile tudi na vašo ponudbo. V besedilih uporabite ključne besede, da boste poskrbeli za dobro vidnost pri iskanju na Facebooku.

Več o učinkovitih objavah na Facebook strani si lahko ogledate v video priročniku Kako pripraviti učinkovito objavo za Facebook stran podjetja.

3. Ustvarite vsebinski in terminski načrt

Odličen načrt je bistvenega pomena za uspeh na družabnih omrežjih na splošno, ne samo na Facebooku. Z načrtom določimo frekvenco objav na blogu, objav na Facebooku in drugih družabnih omrežjih, pošiljanja e-novic in podobno. Določite, kolikokrat v tednu boste objavljali koristno vsebino na posameznih omrežjih, a ne pozabite, da morate biti stalno na voljo za odgovarjanje na sporočila in komentarje.

4. Pogovarjajte se s sledilci

Facebook je spremenil način poslovne komunikacije, ki je postala veliko manj toga. Priporočam, da se pri komunikaciji izogibate strogo poslovnemu tonu v besedilih in raje spodbujajte dvosmerno komunikacijo.

5. Bodite aktivni v interakcijah v realnem času

Programi za objavljanje na več družabnih omrežjih lahko sicer prihranijo veliko časa, toda ne pozabite, da s Facebook stranjo pride odgovornost, ki pomeni nenehno prisotnost na spletu. Ključ je v komunikaciji, zato bodite aktivni v interakcijah v realnem času.

6. Sprašujte sledilce za večjo interakcijo

Zastavljeno vprašanje je odličen način, da pričnete aktivno komunikacijo s sledilci. Povprašajte za njihovo mnenje, počutje, ideje in s tem poglobite odnos z njimi. Testirajte tudi, kakšna vprašanja generirajo največji odziv.

7. Izrazite svojo osebno plat

Fotografije vaših zaposlenih med delom ali zabavo ima zelo pozitiven učinek na Facebooku. Ne bojte se pokazati svoje osebne plati, s tem pravzaprav zelo močno vplivate na percepcijo vaše blagovne znamke v očeh (potencialnih) kupcev oz. sledilcev. Ne pozabite, Facebook je v osnovi namenjen druženju in fotografije, ki izražajo tako vašo strokovnost in uspešnost kot tudi razigranost ali prikupno norost, so zelo dobrodošle.

8. Sodelujte z zunanjimi sodelavci

Tržne raziskave kažejo, da srednje veliko podjetje potrebuje kar 32 ur tedensko, da vzdržuje svojo spletno prisotnost na enem družabnem omrežju. Sem sodijo vse aktivnosti, kot so branje in objavljanje vsebine, odgovarjanje na komentarje ter sporočila in podobno. Pogosto je to težko doseči z obstoječimi resursi, zato kombinirajte z zunanjimi tekstopisci za objave na blogu in oblikovalci za fotografije na Facebooku.

9. Testirajte in prilagajajte načrt

Komunikacija na Facebooku je kot živ organizem, zato vaš načrt ni kot vklesan v kamen brez možnosti popravkov. Testirajte različne oblike objav in načine komunikacije in tedensko spremljajte statistiko. V nekaj mesecih boste že ugotovili, ali morate načrt prilagoditi. Merite učinkovitost s skrajšanimi povezavami (uporabljajte orodje bit.ly) in utm parametri.

Ključ do uspešne komunikacije je v načrtovanju vsebine in rednem spremljanju odziva sledilcev. Vsaj enkrat na mesec si vzemite čas za pregled statističnih podatkov v Facebook Insights in glede na podatke prilagodite komunikacijo. In ne pozabite: Facebook je kanal za komunikacijo. Svojim sledilcem ponujajte koristno vsebino in se pogovarjajte z njimi.

Vsekakor je treba nekje začeti. Torej poučite se o tem kako pripraviti učinkovite objave za Facebook stran podjetja s pomočjo spodnjega video priročnika.